Casemanagement dementie

“Vanaf het moment dat mijn man dement werd, ging alles moeizamer. Gelukkig biedt de casemanager dementie van Carintreggeland de hulp en begeleiding die ik nodig heb.”

Hoe helpen we u bij (beginnende) dementie?

Als bij u dementie is vastgesteld, brengt dit veel onzekerheid met zich mee. Hoe gaat uw toekomst eruitzien? Welke problemen kunt u verwachten in uw dagelijkse functioneren? Kunt u thuis blijven wonen? Hoe organiseert u hulp? 

Uw casemanager dementie is een medewerker van Carintreggeland bij wie u altijd terecht kunt met al uw vragen. En dat niet alleen. Want uw casemanager heeft ook alle aandacht voor de gevolgen van uw ziekte voor uw dagelijkse leven thuis en dat van uw naasten. 

Wat doet de casemanager dementie?

Uw casemanager denkt actief met u mee, adviseert u en probeert bovendien de noodzakelijke zorg en/of begeleiding voor u te organiseren en te coördineren. Daarbij betrekken we uw partner en/of naaste familie zo veel mogelijk. U heeft in principe altijd dezelfde hulpverlener. Dat is niet alleen vertrouwd, maar ook bijzonder handig. Want deze casemanager kent uw persoonlijke situatie en persoonlijke wensen en kan daar dus rekening mee houden. 

De casemanager is uw aanspreekpunt als u dementie heeft en thuis woont. Maar ook voor uw partner en/of naaste familie. Al in een vroeg stadium van de ziekte biedt uw casemanager begeleiding. Zo voorkomen we problemen in de toekomst. Er is immers altijd iemand die het totaaloverzicht houdt over uw situatie.

Wat kan de casemanager voor u betekenen?

  • Heeft u praktische vragen over uw situatie?
  • Heeft u vragen over uw zorgverlening?
  • Veroorzaakt uw dementie thuis of in uw familie meningsverschillen of problemen?
  • Heeft u (of uw partner/naaste familie) steun en begeleiding nodig?
  • Of voelt u zich als gevolg van uw dementie verdrietig?

Dan kunt u uw casemanager altijd bellen. Of een berichtje of vraag voorleggen via e-mail voor advies en goede raad.

U heeft een toewijzing nodig

U kunt op verschillende manieren vragen om toewijzing van een casemanager dementie. De eenvoudigste manier is via uw eigen huisarts. Als u wijkverpleging heeft, dan kunt u ook de wijkverplegingsmedewerker vragen om u in contact te brengen met een casemanager dementie. Aan de persoonlijke begeleiding van een casemanager zijn voor u géén kosten verbonden.

Rechtstreeks contact

U kunt rechtstreeks contact opnemen met Carintreggeland via de  Meld & Zorg Centrale, 088 367 7000 of casemanagers.dementie@carintreggeland.nl

volgens mevrouw Backx, bewoner:

Ik zie zelf wel in dat ik het zelf moet doen, en dan houd ik toch nog plezier in m’n leven, ook al ben ik in de 90.

Waar kunnen we u mee helpen?

U kunt veel vinden op deze site over Carintreggeland. Daarmee maken we het u makkelijk. Maar wanneer dat uw voorkeur heeft, mag bellen of mailen natuurlijk ook.

Direct een vraag stellen     Direct bellen 088 367 7000