Als het niet lukt om met hulp van de klachtenfunctionaris uw klacht naar tevredenheid op te lossen, dan heeft u de mogelijkheid om uw klacht schriftelijk in te dienen bij de klachtencommissie. De klachtenfunctionaris kan u informeren over hoe u dat moet doen. De klachtenfunctionaris kan u desgewenst ondersteunen bij het opstellen van uw klachtbrief. Als u uw klacht rechtstreeks indient bij de klachtencommissie, dan zal de klachtencommissie eerst in overleg met u nagaan of bemiddeling door de klachtenfunctionaris al heeft plaatsgevonden en als dat niet zo is, of u dat alsnog wilt.
De klachtencommissie onderzoekt uw klacht en komt zo mogelijk binnen zes weken na ontvangst van uw klachtbrief met een oordeel over de klacht. Soms heeft de klachtencommissie meer tijd nodig om tot een definitief oordeel te komen. De secretaris van de klachtencommissie zal u over het verloop van de behandeling informeren en zo nodig motiveren waarom de termijn van zes weken niet voldoende is. Als de klachtencommissie uw klacht gegrond verklaart dan is het mogelijk dat een verbetermaatregel deel uitmaakt van het oordeel van de klachtencommissie.
Klachtencommissie Carintreggeland
t.a.v Silvia ten Bokum (ambtelijk secretaris)
Postbus 5019
7600 GA Almelo
Tel: 06 8399 3218
stenbokum@triviummeulenbeltzorg.nl