Cliënttevredenheid

We vinden het belangrijk dat u tevreden bent. Met onze diensten willen we uw leven zo veilig, prettig en waardevol mogelijk maken. Daar zetten we ons elke dag voor in, met veel passie en plezier.

Om het jaar onderzoekt een onafhankelijk bureau de waardering van onze cliënten en hun naasten. Úw waardering. En u geeft aan dat u heel tevreden bent, zowel over onze verzorgings- en verpleeghuizen als over de thuiszorg. Daar zijn we heel blij mee.

Hoe meten we cliënttevredenheid?

Ongeveer 500 van onze cliënten en hun naasten, werken mee aan het tweejaarlijkse tevredenheidsonderzoek. De vragen gaan over allerlei onderwerpen, zoals:

  • Inspraak
  • Omgaan met elkaar
  • Kwaliteit en kwantiteit van onze medewerkers
  • De sfeer tijdens maaltijden
  • Zinvolle dagbesteding
  • Privacy

Voor al deze onderwerpen gaf u ons een betere score dan het landelijke gemiddelde. Daar doen we het voor! En als we horen dat er ergens ruimte is voor verbetering, onderzoeken we hoe wij dat kunnen realiseren. U kunt de volledige rapportages van de onderzoeken hier lezen.

We doen ook eigen onderzoeken

Klanttevredenheid mag geen momentopname zijn. Alleen door regelmatig te toetsen, kunnen we zeker weten dat u gelukkig met ons bent en blijft. Daarom doet Carintreggeland minimaal twee keer per jaar eigen onderzoek. U heeft het misschien al eens meegemaakt: een van onze medewerkers gaat met u in gesprek aan de hand van vijf onderwerpen. Zo kunt u vertellen hoe u de zorg ervaart en u kunt er een cijfer aan geven. In 2016 gaven cliënten ons gemiddeld een 8,2.   

Zorgkaart Nederland

Op de website Zorgkaart Nederland geven particulieren een cijfer aan zorgverleners. Bovendien is er ruimte om een korte beoordeling te schrijven. Hier kunt u zien hoe anderen ons waarderen en kunt u zelf een beoordeling plaatsen. Al onze locaties staan erop, evenals onze wijkverpleging en ouderenzorg als geheel. Zorgkaart Nederland werkt aan meer openheid in de zorg. De betrouwbaarheid van de website is wetenschappelijk onderzocht door het Talma Institute.

Wat als u ergens niet tevreden over bent?

Waar mensen werken, kan er iets fout gaan. Bent u ergens niet tevreden over? Of heeft u een idee voor verbetering? Dan horen we dat graag. U kunt natuurlijk bij uw zorgverlener terecht, maar ook bij de (wijk)manager. Praat u liever met iemand die niet direct betrokken is? Dan kunt u contact opnemen met onze klachtenfunctionaris. U kunt bellen met 06 3435 4270 voor een gesprek met onze klachtenfunctionaris.

volgens de heer Brunings, vrijwilliger:

Als vrijwilliger wil ik helemaal niet meer weg bij Carintreggeland, ze zijn als een familie voor mij geworden.

Waar kunnen we u mee helpen?

U kunt veel vinden op deze site over Carintreggeland. Daarmee maken we het u makkelijk. Maar wanneer dat uw voorkeur heeft, mag bellen of mailen natuurlijk ook.

Direct een vraag stellen     Direct bellen 088 367 7000